İspanya Granada Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, Matematik problemi çözerken, problem hakkında sesli bir şekilde düşünmenin ve problemi çizerek çözmenin problem çözme hızını ve doğru cevabı bulma olasılığını arttırdığını ortaya koydu.
Araştırmayı yürüten Venezuella Andes Üniversitesi’nden profesör José Luis Villegas Castellanos, İspanya Granada Üniversitesi’nden Enrique Castro Martínez ve José Gutiérrez, çalışmanın son üç yılında, yalıtılmış bir ortamda tek başına matematik problemi çözen ve yüksek sesle düşündükleri çözümlemeleri kaydedilen matematik bölümü öğrencilerini analiz ettiler. Araştırmacılar, bu araştırma ile, matematik problemi çözerken yüksek sesle düşünmenin etkili bir yöntem olarak ortaya konulduğunu ifade ettiler. Ayrıca bu araştırma matematik çözmede kullanılabilecek yöntem, teknik ve stratejiler bakımından da zengin bir arşiv sağladı.
Revista de investigación psicoeductiva dergisinde ve online yayın yapan the Electronic Journal of Research in Educational Psychology dergisinde yayınlanan araştırma, problem çözmede, çözüm esnasında yüksek sesle düşünmenin ve problemi çizmenin hem hızı hem de çözümün başarısını etkilediğini ortaya koydu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder