11 Ekim 2011 Salı

Anne-Babaların Erken Yaşlarda Kurdukları Matematiksel İletişim Çocukların Sayısal Becerilerini Etkiliyor


Chicago Üniversitesi’nde yapılan yeni bir araştırma anne-babaların çocuklarıyla erken yaşlarda sayısal iletişim kurmasının, çocukların matematik becerilerinde büyük bir etki yaptığını gösterdi.

Araştırmayı yürütüen Psikoloji Profesörü Susan Levine, günlük yaşamlarında anne-babalarından sayısal sözcükleri daha fazla işiten okul öncesi çağındaki çocukların gelecekte matematik derslerinde daha fazla başarılı odluğunu belirtiyor.

14-30 aylık 44 çocuğun evinde yapılan video kayıtlarını inceleyen araştırma ekibi bazı anne-babaların çocuklarıyla iletişimlerinde sayı sözcüklerini daha fazla kullandıklarını bulmuşlar. Bu anne-babalar çocuklarından herhangi bir şeyi kendilerine getirmelerini isterken (Örneğin masanın üstünde duran üç lego parçasını) miktarlarını belirterek iletişim kuruyorlar. Örneğin, masanın üzerinde duran üç lego parçasını işaret ederek “Masanın üstündeki Legoları bana getir” demek yerine, “Masanın üstündeki üç legoyu bana getir” şeklinde sayı sözcüklerini kullanarak isteklerini belirtiyorlar.

Araştırma ekibi bazı ailelerin çocuklarıyla iletişim kurarken haftada sadece 28 sayı sözcüğü kullandığını, bazı ailelerin ise haftada 1799 sayılarla ilişkili sözcük kullandığını belirtiyorlar. Aradaki bu farkın çocukların matematik becerilerinin gelişmesinde önemli bir fark yarattığını söyleyen uzmanlar, günlük yaşamda çocuklarla kurulan iletişimin niteliğinin çocukların zihinsel gelişimindeki önemine dikkat çekiyorlar.

Susan Levine ve arkadaşları tarafından yürütülen araştırma Development Psychology dergisinin Eylül sayısında yayınlanmış.

www.akiloyunlarikademisi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder