19 Ekim 2011 Çarşamba

Fırçamın Ucunda Ege Denizi Var



Sakıp Sabancı Müzesi'nde çocuklar için güzel bir haftasonu etkinliği.

“Karşıdan Karşıya Sergisi” Çocuk Atölyeleri
“Karşıdan Karşıya - MÖ 3. bin’de Kiklad Adaları ve Batı Anadolu” adlı sergide, uygarlığın adımlarının atıldığı Anadolu ve hemen yakınında bulunan Kiklad takımadaları arasındaki ilişkiler inceleniyor, benzeşen, ancak bölgesel özelliklerini koruyan iki kültürün öyküsü dile getiriliyor. 30 Ekim 2011 tarihine kadar uzatılan sergi paralelinde küçük ziyaretçiler için de bir atölye düzenleniyor.

Fırçamın Ucunda Ege Denizi Var
Çocuklar, Karşıdan Karşıya Sergisi’ni Ege Denizi’nde yaşam kültürü temasıyla gezerek, bu kültürün zihinlerinde yarattığı görüntüleri resme aktaracaklar.

22 Ekim 2011 Cumartesi
29 Ekim 2011 Cumartesi
5-6 Yaş - Saat 11.00-13.00
7-8 Yaş - Saat 14.00-16.00

http://muze.sabanciuniv.edu/sayfa/bireysel-basvuru-formu

Haftasonu Akademileri!


İTÜ BİLİM MERKEZİ'NDE HAFTASONU AKADEMİLERİ

Bu Haftasonu İlginç ve Bilimsel Birşey Yapalım!
Çocuğunuzun içindeki gizli mucit ve bilim adamını çıkarmanın en iyi yolu İTÜ Bilim Merkezi’ndeki Eğlen Bilim okullarından geçiyor.. Hayal gücü, pratik bilim ile somutlaşarak muhteşem icatlara dönüşüyor, oyun oynamak deney yapmakla, eğlenmek öğrenmekle birleşiyor! Çünkü biliyoruz ki bilim her şeyin içinde ve aslında çok eğlenceli.

İTÜ Bilim Merkezi İstanbul’un merkezi olan Taksim’de yer almakta ve bünyesinde çocuklar için 100’e yakın deney birimi bulundurmaktadır. Sahip olduğu geniş iç mekanın yanı sıra, çocukların güvenle oynayabilecekleri büyük yeşil alanlara da sahiptir.

ÇILGIN BİLİM AKADEMİSİ
12 Kasım 2011-7 Ocak 2012 (Her Cts. 10:30-12:30)
Bu akademide hayal gücü pratik ile, eğlenmek öğrenmekle birleşiyor! Fizik ve kimyanın en ilginç deneylerinden, fırlayan ve patlayan roketlere, ekolojik ev yapımından, dedektiflik bilimine kadar birçok ilgi çekici konuda deneyler yapmak isteyen herkes için.
Toplam Süre: 8 Hafta
Katılım Ücreti: 400 TL

ELEKTRONİK ve ROBOTİK HAFTASONU AKADEMİLERİ
12 Kasım 2011-7 Ocak 2012

Elektronik Akademisi:
(Cts. 13:00-15:00)
7-10 yaş arası mucitlerle 8 hafta boyunca her cumartesi İTÜ Bilim Merkezi’nde tıpkı birer elektronik mühendisi gibi çalışıyor, devreler tasarlıyor, oyuncaklar geliştiriyor ve projelerimizle elektronik dünyasına dev bir adım atıyoruz.

Robot Akademisi:
(Cts. 15:00-17:00)
11-14 yaş arası mucitlerle 8 hafta boyunca her Cumartesi İTÜ Bilim Merkezi’nde robotik biliminin sırlarını keşfediyor, robotlar oluşturuyoruz. Yaptığımız robotlara her hafta farklı görevler yüklüyor ve yerine getirmelerini sağlıyoruz. Üstelik bu atölye sonunda seçilen projeler yarışmalara gönderilecek.
Eğitmen: Orhun Süzer
İTÜ Elektronik Müh. son sınıf öğrencisi. İTÜ Robot Olimpiyatları koordinatörlüğü, İTÜ Güneş Arabası elektrik ekibi üyeliği, IEEE laboratuar çalışmaları gibi önemli tecrübeleri bulunmaktadır. En önemlisi de bu konuda bildiklerini çocuklara zevkle anlatabilmeyi başaran birisidir.

MUTFAKTA BİLİM
Artık hem bilim insanı hem de harika bir aşçı olmak mümkün! Burada bütün deneyler besin maddeleri ve basit mutfak gereçleri ile yapılıyor ve mutfağımız en eğlenceli laboratuarımız haline geliyor. Organik yangın söndürücü, dilin tad algısı, ağızda patlayan baloncuklar, hızlı soğutma ile dondurma yapımı atölyeleri bu kapsamda çocuklar ile yapılan atölyelerden bazıları. Bu atölyeye çocuklarınızla beraber katılabilirsiniz.

Ücret : 350 TL
Ebeveyn ile : 500 TL
Süre : 13 Kasım 2011-18 Aralık 2011 arasında her Pazar 13:00-14:30 (6 Hafta)

http://www.eglenbilim.com

Haydi Buluş Yapalım

Buluş yapmak çocukların doğasında var olan yaratıcılık ve hayal gücüyle harekete geçen bir süreçtir.


Bu süreçte çocuklar gerçek düşünürlerdir.

Bilgiyi yeni ve yaratıcı şekillerde kullanır, problemleri belirler, bunları çözmek için neyi nasıl kullanacağına karar verir ve deneyim kazanırlar.

Buluş etkinlikleri çocukların benzersiz zekalarını kullanabilmeleri için onlara fırsatlar sunar, onların mucit ruhunu destekler.

Merak ettikleri, ilgilendikleri, çevrelerinde gördükleri her şey hayal gücünü harekete geçirdiğinde bir buluşun başlangıcı olabilir.

Peki, buluş ve keşif yapmak için zaman ayırmak gerekir mi? Elbette! Çocukların da düşünmek için zamana ihtiyaçları vardır ve bu zaman yaratılırsa öğrendiklerini anlamlı uygulamalara dönüştürürler. İlginç şeylerle ilgilenebilir ve özgürce buluş yapabilirler.

Özgürce buluş yapabilecekleri bir ortam temel becerilerini daha yaratıcı şekillerde kullanma fırsatı tanır.

Üstelik bu ortam ve malzemeler için çok büyük paralar harcamaya gerek de yoktur. Köşeye bir masa ve geri dönüştürülebilir ilginç malzemeler koymak yeterlidir.

Yeni bir şey keşfettiklerinde çocuklardan pek çok şey öğrenilebilir.

Bir 'Buluş Kutusu' ile kolayca kullanıp gerektiğinde toplayabilecekleri malzemelerden bir set oluşturabilir. Çocuklar kutunun içinde ilgi duydukları farklı malzemeleri biriktirebilir ve farklı buluşlar için kullanabilirler.

Kutuya konulacak malzemeler neler olabilir?
Küçük kutular içerisinde düzenlenmiş ve üzerine isimleri yazılmış halde saklanabilir atık malzemeler, örneğin; plastik kutular, kağıt bantlar, düğmeler, tahta parçaları, pet şişeler, CD.ler, ipler, misketler; güvenli makas, yapıştırıcılar, bantlar, kuru kalemler, kağıt parçaları ve karton gibi temel malzemeler; hergün kullandıkları çay kaşığı, küçük tabaklar, kese kağıdı, yumurta kabı gibi basit nesneler ya da ay çiçeği çekirdekleri, keçiboynuzu, çam kozalakları, ceviz kabukları, at kestaneleri, tohumluklar gibi doğal malzemeler olabilir.

Bunların dışında farklı etkinlikler de yapılabilir. Örneğin eski telefonlar, saatler, radyolar gibi kullanılmayan elektronik ya da mekanik aletler açılıp incelenebilir çünkü buluş yapmak yalnızca bir şeyler inşa etmekle değil parçalara ayırmakla da yapılabilir.

Ya da bir çekiliş torbası içine buluşun temeli olabilecek malzemeleri koyarak, "bu torbanın içindekilerle neler yapılabilir?" sorusunu sorarak oynanabilecek 'Hazine Avı Oyunu' çocukları oldukça heyecanlandırır.

Buluş yapmak çocukların yalnızca yaratıcı, eleştirel düşünme becerilerini değil aynı zamanda iletişim ve sosyal becerini de geliştirir. Çocukların içsel ve doğuştan gelen yeteneklerini desteklemek, onları dikkatle izlemek, dinlemek, iyi sorular sormak ve fikirlerinin devamını sağlamak önemlidir.

Einstein'ın dediği gibi "Yaratıcılık bilgiden daha önemlidir. Bilgi şu an bildiklerimiz ve anladıklarımızla sınırlıdır ancak yaratıcılık tüm dünyayı kapsar, bilinecek ve anlaşılacak her şey onun içindedir."