17 Ekim 2011 Pazartesi

Edukids Eğitici Oyun Kartları


Alfabe ile Kelimeler
Bu kartlar çocukların okul öncesi dönemde alfabenin harfleri ile tanışıp öğrenmesine katkıda bulunacaktır. Kutuda bulunan 29 adet kartın ön yüzünde harfin kelimesi ve görseli, arka yüzünde ise ilgili harf bulunmaktadır. Bu oyunda harflerin çocuğun zihninde yer etmesinin yanı sıra, çocuk birçok nesne ve varlık ile tanışmış olacak.

Sayılarla Eşleştirme
Bu kartlar çocuklara eğlenceli bir şekilde 1'den 20'ye kadar sayı saymayı öğretmek için 2'li yapboz olarak tasarlanmıştır. Bu kutunun içinde 20 adet kart vardır. Kartın ön yüzünde rakama uygun olan görseli ve yapboz kısmında ilgili rakam bulunmaktadır. Bu kartlar sayı saymayı öğretmede ve rakamların çocuğun zihninde yer etmesine katkıda bulunulacaktır. Bu oyun içerisinde zihinsel bir çalışma yapılırken çocuğun ince motor kas gelişimi de desteklenecektir.

Zıt Kavramlar
Kutunun içerisinde yapboz şeklinde 18 adet 2’li Zıt Kavram tamamlama kartı (toplam 36 kart) bulunmaktadır. Çocuklar bu oyun ile parça bütün ilişkisi kurma beceresini geliştirirken bir çok nesne, varlık ve kavram ile tanışacak. Bu oyun içerisinde zihinsel bir çalışma yapılırken çocuğun mantık yürütme,yaratıcı düşünme ve konuşma becerileri ile ince kas gelişimi de desteklenecektir.

Şekilerle Renkler ve Hayvanlar
Bu kartlar, 2 yaş ve üzeri çocukların şekiller, renkler ve hayvanlar ile küçük yaşlarda tanışıp öğrenmelerine katkıda bulunmak ve elleriyle dokunup hissetmeleri için puzzle şeklinde geçmeli olarak tasarlanmıştır. Kutuda toplam 10 adet kart bulunmaktadır.

Edukids ‘Hikâyeli Yapboz’
Eğitici oyun seti diğer yapbozlardan farklı olarak, bir hikâye kitabı ile geliyor. Oyunumuz dört farklı hikâye ve her hikâyeye ait altı karttan (toplam 24 kart) oluşuyor. Bu oyunda birbiriyle ilişkili yapboz kartlarını eşleştirip hikâyeleri oluşturacaksınız. Bu oyunu hem çocuğunuzla başbaşa oynayabilirsiniz hem de çocuğunuz arkadaşları ile oynayabilir.

Play Attention



Dikkat Eksikliği Hiperaktivite tedavisinde Dünya Lideri

Play Attention, sınıfta yada işyerinde mutlu ve başarılı olabilmek için gerekli becerileri geliştirir.
Play Attention, 1996’dan beri Amerika’da 600’den fazla okulda, binlerce evde, öğrenme merkezlerinde, hastanelerde ve psikolojik danışmanlık ofislerinde uzman bir eğitmen tarafından geliştirilmiştir. Play Attention, erişilebilen bütün dikkat,hafıza eğitim sistemlerinden, daha uzun süre ve daha fazla insan tarafından kullanılmıştır. Amerika’nın ünlü haber programları olan Good Morning America, NBC News, Woman’s World, the Boston Globe ve daha bir çok ulusal ve uluslararası medya programında konu edilmiştir.
  • Gelişmiş Odaklanma: Dikkatinizi şu anda görebilseydiniz nasıl olurdu? Dikkatinizi ekranda görmek konsantrasyonu öğrenmeyi ne kadar kolaylaştırırdı? İşte Play Attention tam olarak bunu yapar. İşin sırrı programın beyin aktivitelerini izleyen algılayıcılı cihazda gizli. Eğlenceli video oyunlarını kontrol etmek için cihazla beyin gücünüzü kullanırsınız. Harry Potter veya Star Wars’daki Luke Skywalker gibi düşünce gücünüz ile nesneleri oynatabildiğinizi hayal edin. Programımız ile gerekli becerileri öğreten ve davranışları geliştiren oyunları oynarken, beyniniz mouse ve joystick yerine geçer. Eğlenceli oyunlarımız temel becerileri öğrenmeyi kolaylaştırır. Sistem odaklanmayı ve konsantrasyonu artırmakla beraber fazlasını da sağlar. Dikkat dağıtıcıları yok saymak, hafızayı arttırmak, görsel organizasyon becerisini artırmak, görevi bitirmek ve yönergeleri takip etmek gibi esas becerileri geliştirir.
  • Gelişmiş Davranış: Hiperaktivite ve impulsivite (dürtüsellik) okulda evde sık karşılaşılan sorunlardandır. Sistem çocuğunuzun kendini kontrol etme davranışlarını güçlendirir. Doğru davranışları öğretir. Daha çok odaklanma, daha az kıpırdanma davranışları bir kere kontrol edildikten sonra çocuğunuz daha rahat arkadaş edinebilecek ve okulda daha başarılı olacaktır. Kıpırdanmalar, mırıldanmalar, hayallere gitmeler ve dürtüsel davranışlar, bağırma ve cezalandırma olmadan şimdi kolayca geliştirilebiliyor. Gelişmiş odaklanma ve dikkat, gelişmiş davranışlara giden yolu açmaktadır.
  • Gelişmiş Akademik Başarı: Çocuğunuzun zeki olduğunu biliyorsunuz. DEHB akademik performansı etkileyebilir. Çoğu ebeveynde bunun için kaygılanır. Odaklanma eksikliği, bilgiyi öğrenmeyi güçleştirir ve DEHB’li çocukların okulda arkadaşlarıyla aynı seviyede öğrenmesini engelleyebilir. Programımız sınavlarda dikkati toplamayı, sınıfta öğretmeni dinlemeyi ve düzenli çalışmayı öğretir. Okuduğunu anlamayı artırır. Hafızayı güçlendirerek öğrenmeyi kolaylaştırır. Eğer çocuğunuzun okulda zorlanmasını görmekten yorulduysanız bu sistem tam size göre. Çünkü sistem sınıfta başarılı olmak için gerekli becerileri geliştirir. NASA tarafından Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ve Öğrenme Güçlüğü olan bireylere yardım için geliştirilen sistem kendi alanında dünya lideridir.
  • Gelişmiş Sosyal İlişkiler: Çocuğunuz okulda öğretmenleri ve arkadaşları ile nasıl geçiniyor? DEHB’li bir çocuğun ebeveynleri olarak, çocuğunuzun sınıfta odaklanmasını, ödevlerini zamanında bitirmesini ve dikkati dağılmadan öğretmenini dinlemesini istersiniz. Ayrıca arkadaşlar edinmesini, oyunlara ve faaliyetlere katılmasını da istersiniz. Çocuklar evde, aile kurallarına uymalı, ev ödevlerini yapmalı, ev işlerine yardımcı olmalılar.

Programımız bu becerileri öğretmede uluslararası liderdir. Sistem 1996’dan beri tüm dünyada DEHB’li çocuklara şunları öğretmektedir:

Okulda
  • Verilen görevi bitirmek
  • Yönergeleri takip etmek
  • Okul kurallarına uymak
  • Gününü ve işini planlamak
  • Arkadaşlar edinmek ve diğerleriyle iyi geçinmek

Evde
  • Ev işlerine yardımcı olmak
  • Aile kurallarına uymak
  • Ev ödevlerini bitirmek
  • Kardeşleriyle iyi geçinmek

Sistem kardeşler arası ve okuldaki çocuklar arası ilişkileri geliştirmeye yardımcı olur. Aynı zamanda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite problemi olan çocuklarla ebeveynleri arasındaki ilişkiyi de geliştirir. Çocuğunuz dışlanmış ve farklı hissetmek zorunda değildir. Sistem çocuğunuza arkadaş edinme ve onlarla arkadaş kalma becerilerini öğretebilir.

Geleceğin Dâhisi



ABD’nin en zeki çocuklarından biri olan 13 yaşındaki Gabriel See şimdiden Washington Üniversitesi’nde ders alıyor, bilimsel araştırmalara katılıyor...

Tek başına öğrendi
ABD, Popular Science bilim dergisi tarafından 2011’in en başarılı 10 liseli mucidinden biri olarak seçilen ancak henüz liseye bile gitmeyen Gabriel See’yi konuşuyor. 13 yaşındaki See’nin üstün zekası henüz 8 yaşındayken keşfedildi. Küçük çocuk internet üzerinden tek başına matematik ve fizik öğrenmeye başladı. Ailesi durumu farkedince onu ABD’nin üniversite sınavı olan SAT’ye soktu. See sınavda 800 üzerinden 720 puan aldı. 10 yaşında Fred Hutchinson Kanser Araştırma Merkezi’nde çalışmalar yapan See 11’inde MIT Üniversitesi’nin düzenlediği bilim yarışmasında gümüş madalya kazandı.

Uygun program yok
Ailesi See’nin normal bir çocuk gibi yetişmesi için onu sanat ağırlıklı bir ortaokula gönderiyor. See bir yandan da Washington Üniversitesi’nde yaşı küçük dahiler için dersler verilen bir programa katılıyor. See’nin babası da, oğlunun okuduğu tüm kitapların listesini tutuyor, aldığı tüm sertifika ve ödülleri saklıyor. Baba Jason See, “Onun için uygun programı bulmak çok zor” diyor. Washington Üniversitesi’nden Prof. Ernest Henley, “Onun gibi bir çocuğu hayatım boyunca görmedim. Çok zeki ama henüz yetişkinlerin dünyasına girmeye hazır değil” diye ekliyor.

'Back to School' Çocuk Atölyeleri


Mucizeler Atölyesi'nden on yeni atölye.
  • "Kendi Abaküslerimizi Yapıyoruz" Ahşap Atölyesi
  • "Masamıza Kalemlik" Marangozluk Atölyesi
  • "Oda Kapılarımızı Kendi Tabelalarımızla Süslüyoruz - Öğrenci Odası... Dikkat Öğrenci Var... Ali'nin Odası..."
  • Okul Harçlıkları için "Kendi Kumbaralarımızı Kendimiz Yapalım" Ahşap Oyuncak Atölyesi
  • "Ahşap Puzzle Yapımı Atölyesi" Hem Düşünelim, Hem Eğlenelim... Biraz Matematik... Biraz Fizik...
  • "Bookmark Workshop" Kitap Ayraçlarımızı Tasarlıyoruz...
  • "Merhaba Öğretmenim" Öğretmenime bir küçük hediye... "Nazarlık Atölyesi"
  • Okul Çantalarımıza Aksesuar Yapalım "Anahtarlık Atölyesi"
  • Ders Programımızı Yapalım... "Craft Atölyesi"
  • Ödevleri UNUTMA ! "Magnet Atölyesi"

Atölye Süresi: 2 Saat
Atölye Katılım Yaşı: 3 - 12
Atölye Katılım Sayısı: 40 Kişi

Atölyelerde kullanılan tüm malzemeler Laterna Magica tarafından temin edilir, atölyelerde üretilen bütün objeler de katılımcılarda kalır. Atölyelerin sonunda bütün katılımcılara "Katılım Sertifikası" verilir.

Back to School etkinliklerinde kullanılacak olan ahşap malzemeler çocukların yaş guruplarına göre özel olarak hazırlanmış demonte kitlerdir. Atölye çalışmasına katılan her bir çocuğa verilen kit ,önce çocuklar tarafından zımparalanır, daha sonra akrilik boyalarla boyanır ve gerektirdiği biçimde küçük matkaplarla delinerek aksesuarlar eklenir ve yapıştırılır.

Oya Cedidi Ural   
Laterna Magica - Mucizeler Atölyesi

Üstün Zekalılar İçin Atölye Çalışması


TÜZDER (Tüm Üstün Zekalılar Derneği) ve Mucitler Atölyesi tarafından ortaklaşa düzenlenen 'Üstün Zekalılar için Atölye Çalışması' başlıyor.

Atölye çalışması kontenjanla sınırlıdır.

Kayıt için zeka testi sonucu gerekmektedir.


Bilgi için:

Yaratıcı Dehanın Sırları



Nato ve ABD Ordusu İstihbarat Uzmanları İle Akademisyenleri Tarafından Başvuru Kaynağı Olarak Kullanılan Kitap.

Yaratıcılık tam olarak nedir? Neden bazı insanlar diğerlerine göre daha yaratıcıdır? Sırları öğrenilebilir mi? Bir çığır açan bu kitapta dünyaca ünlü bir yaratıcılık uzmanı olan Michael Michalko tüm bu sorulara ve daha fazlasına yanıt vererek günlük hayatınızda kolayca uygulayabileceğiniz teknikleri tanıtıyor.

Michalko okuyuculara yaratıcı insanların nasıl düşündüklerini anlatmak ve sırlarını açıklamak için Leonardo da Vinci'den Charles Darwin'e, Thomas Edison'dan Walt Disney'e kadar tarihteki en büyük yüz düşünürü mercek altına alıyor.

Entrepreneur dergisinin bu kitabı iş dünyasında mutlaka okunması gereken kitaplar arasında göstermesi bir rastlantı değildir. Yaratıcılığı uyandırmak için pratik egzersizler ve stratejiler sunan bu özgün kitap düşünme tarzınızda bir dönüm noktası yaratmayı ve günlük hayatta karşınıza çıkan zorlukları yenmede yenilikçi çözümler üretmenize yardımcı olmayı hedefliyor.

Artık siz de başka hiç kimsenin görmediği gibi görebilir, düşünmediği gibi düşünebilirsiniz.

Michael Michalko
Çeviren: Zübeyde Abat
Koridor Yayınları

Haydi Çocuklar Doğaya


Işık Dağı, Karagöl, Titrek Kavak (Çubuk) - Doğa Yürüyüşü, Doğa Keşfi ve Eğitimi - 23 Ekim 2011

Çocuk ve Doğa ekibi, 23 Ekim haftası, Işıkdağı eteklerinde Yağcı Hüseyin köyü yakınlarındaki Karagöl'e götürüyor. Karagöl'ün çevresinde klasik Batı Karadeniz yaylalarından Salın yaylası ve Taşpınar Kanyonu da gezilecek yerler arasında.

Geziye katılanlar yemeklerini evlerinden getirecekler. Organizasyonu yapanlar ise çay/kahve ikramında bulunacaklar.

Çocuk ve Doğa ekibi bu etkinliği kendi sayfalarından şöyle duyuruyorlar:
Bu çocuk ve doğa etkinliğidir. Temel çıkış noktası olarak; çocuklarımızın doğaya çıkması, doğayı keşfi amaçlanmıştır. Doğanın o an bizlere getirdiklerine bakarak hiç planlamada olmayan anların peşinde koşulabilir. Yetişkin enne babalarımızın da duruma göre iyi zaman geçirmeleri sağlanacak ya da çocuklarımızla o an içerisinde olmaları sağlanacaktır.

PROGRAMIMIZ
Sabah saat 08.30'da Kumrular Caddesi girişi Penguen Pastanesi önünde buluşacağız. Yol duraklarında arkadaşlarımızı aldıktan sonra araç içinde yapacağımız çay/kahve/meyve suyu ikramlarımızla yola devam ederek Kızılcahamam'da kısa bir ihtiyaç molası verecek ve Çerkeş yoluna saparak Yağcı Hüseyin Köyü yakınlarındaki çeşme başında aracımızı bırakarak Karagöl'e geçeceğiz. Kısa bir dinlenme sonrası araçlarımızın ve yolun durumuna bağlı olarak Salın Yaylasına yürüyerek ya da araçla gideceğiz. Yayla evleri arasında yapacağımız kısa yürüyüşler ve yeni keşifler sonrası Karagöl'e gelip yemek molamızı vereceğiz. Yemek ve içecek molası sonrası alanımıza yaklaşık 300m uzaklıktaki titrek kavakların olduğu alana gideceğiz. Renk senfonisini yaşayabileceğimiz rengarenk yapraklar ve koca bir alan var. Fotoğraf çekebilir, yaprakları inceleyebilir, yapraklarda yüzebiliriz... Ve doğanın, arkadaşlarımızın yönlendirmesi doğrultusunda çocuklarımıza akıcı aktiviteler yaptıracağız. Ve tabi ki çocuklarımız için çokça önemli olan gözetimli doğada serbest oyun da olacak çocuklarımız. Saat 16.00 civarlarında etkinliğimizi sonlandırıp yola çıkacağız. Yine Kızılcahamam'da vereceğimiz kısa bir ihtiyaç molası sonrası saat 18.00 civarlarında Ankara'da olacağız.

Tarih: 23 Ekim 2011,
Hareket yeri: Kumrular,
Hareket saati: 08:30

Üstün Zeka Tanısında Yeni Yöntem


Hacettepe Üniversitesi araştırmacıları, üstün zekalı çocuklarla dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların beyin yapılarını Türkiye'de ilk kez fonksiyonel Manyetik Rezonans (MR) tekniğiyle inceledi.

DPT desteğiyle gerçekleştirilen proje kapsamında üç yıldır süren çalışmalarda mevcut yöntemlerle teşhiste yüksek oranda hataya düşülebilen ''dikkat eksikliği'' ve ''hiperaktivitenin'' klinik tespitinde dünyada ilk kez yeni bir yöntem geliştirildi.

Mevcut bilimsel verilerin dışında çarpıcı sonuçlara ulaşılan araştırmada, üstün yeteneklilerin beyinlerinin küçük bir bölümünü kullansalar bile başarıya ulaştıkları, dikkat eksikliği ya da hiperaktivite sorunu bulunanların ise beynin büyük bölümü kullanılmasına rağmen yanılma payının yüksek olduğu ortaya çıktı.

Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü emekli öğretim üyesi ve HÜ KOSGEB Teknoloji Geliştirme Merkezi araştırmacılarından Prof. Dr. Sirel Karakaş, zekanın ne olduğu konusunda bilim adamlarının çok sayıda kuram geliştirdiklerini anımsattı.

Yakın dönemdeki kuramlarda, entelektüel zekanın yanında duygusal zekanın da bulunduğunu dile getiren Karakaş, zekanın kendinin farkında olmayı, kendiyle barışık olmayı, sosyal becerileri, eşduyuşu (empatiyi) da kapsadığını belirterek, bu tür zekanın ''duygusal zeka'' olarak adlandırıldığını belirtti.

Çocuk psikiyatrisinde tanı koymada, zorunlu temel eğitimde, üstün yetenekli çocukların devam ettiği Bilim ve Sanat Merkezi'ne önerilecek çocukların belirlenmesinde öncelikle Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği Geliştirilmiş Formu: WISC-R isimli bir testin kullanıldığını belirten Karakaş, Türkiye'de eğitim ve sağlık kurumlarında yaygın olarak kullanılan bu testin zekayı gerekli tüm yönleriyle yeterli bir biçimde ortaya koyamadığını söyledi.

Karakaş, büyük örneklem kullanarak yaptığı istatistiksel analizlerde, bu tekniği kullanarak dikkat eksikliği ya da hiperaktivite tanısını ortaya koyabilmenin ''şans'' olasılığına yakın olduğunu kaydetti.

Beyin Görüntülerini Kullanan İlk Özgün Yöntem
Prof. Dr. Sirel Karakaş, DPT ve üniversite tarafından desteklenen projelerinin HÜ öncülüğünde, Gazi Üniversitesi, Bilkent Üniversitesi ve Ufuk Üniversitesi ile ortak yürütüldüğünü belirterek, bu çalışmada Türkiye'de ilk defa üstün zekalı çocuklarla dikkat eksikliği ve hiperaktivite tanısı alan çocukların beyin faaliyetlerini fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme (MR) tekniğiyle incelediklerini bildirdi.

Karakaş, proje kapsamında 12 kişilik ekiplerinin, 136 çocuğun beyin yapılarını incelediğini ve üstün zekalı çocuklardan elde edilen beyin faaliyetinin, normal zekalı çocukların ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocuklarınki ile karşılaştırıldığını kaydetti.

Beyin faaliyetlerinin karşılaştırılmasında beynin çeşitli alanlarını faaliyete geçiren görevlerden oluşan ve ''Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme için TURCONS-4 Beyin Haritalama Bataryası'' adı verilen bir görevler bataryasını geliştirdiklerini bildiren Karakaş, bu bataryanın beyin cerrahisine hazırlanan hastalarda kullanıldığını aktardı.

Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme için kullanılan ve uyarım-tepki görevlerini içeren TURCONS-4'ün Ar-Ge faaliyetlerinin Gazi Üniversitesi Öğretim üyesi nöroradyolog Prof. Dr. Hakkı Muammer Karakaş ile birlikte gerçekleştirildiğini kaydeden Karakaş, TURCONS-4'ün kullanımını içeren kitabın da yayımlandığını bildirdi.

Kullanılan teknikler, akademik birimlerin çeşitliliği ve örneklem sayısı bakımından çalışmanın Türkiye'de bir ilk olduğuna işaret eden Karakaş, tekniklerin bütünlüğünün de dünyada öncü çalışma özelliği taşıdığını aktardı. Karakaş, bilgisayardan uygulanan bu görevler bataryasının yakın gelecekte sağlık ve eğitim kurumlarında kullanıma girmesi için yetkililerle görüşmelerin başlatıldığını açıkladı.

Zekiler, Beyinlerinin Daha Az Bölümünü Kullanıyor
Karakaş, yapılan çalışmayla uzun süredir doğru olarak bilinenlerin aksine beynin faaliyetiyle ilgili bazı gerçekleri de ortaya koyduklarını bildirdi. Araştırmalarında pek çok psikolojik çalışmada yer almayan, üstün zekalı ve dikkat eksikliği ve hiperaktivite sorunu bulunan çocukların beyinlerinin ne kadarını kullandıklarına yönelik sonuçların çalışmanın en önemli bulguları arasında yer aldığını bildiren Karakaş, şöyle konuştu:

''MR görüntülerinden ve kullandığımız yöntemden, üstün zekalı çocukların karmaşık bir görsel-mekansal görevi genelde, beyinlerinin daha küçük bölümlerini çalıştırarak yerine getirdiklerini ortaya koyduk. Bunun aksine normal zekadaki çocukların bir görevi yerine getirmede beyinlerinin kullanım alanının büyüdüğünü de ilk kez ortaya çıkardık. Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocukların ise beyinlerinin çok daha geniş kısımlarının, yaygın şekilde faaliyete geçtiğini gördük.

Beyinde bir işi yapmaya ayrılan yerin büyüklüğü o işin zorluğu ve gerekli olan bilişsel çaba ile yakından ilgili. Beynin alanlarının kullanımını gösteren bu sonuçlar, üstün zekalı çocukların görevlerini daha az çaba harcayarak çözdüğünü gösterdi.''

Karakaş, ayrıca üstün zekalı çocuklarda, şekil bulma görevinin beynin çeper lobunu faaliyete geçirdiğini, alın lobunun ise kısıtlı biçimde devreye girdiğini ortaya koyduklarını bildirerek, üstün zekalı çocuklarda bu kısıtlı beyin faaliyetinin, görevleri yerine getirmedeki başarıya yettiğini ifade etti. Normal zekadaki çocuklarda alın lobundaki faaliyetlerin, çeper lobundakinden daha etkin olduğunu dile getiren Karakaş, bu durumun karmaşık görevi yerine getirmede normal zekadaki çocukların yüksek zihinsel işlevlere başvurması gerektiğini ortaya koyduğunu aktardı.

Karakaş, Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklarda ise hem çeper lobunda, hem de alın lobundaki alanların, diğer iki gruba göre daha yaygın olarak çalışmasına rağmen başarılarında düşük performansa neden olduğunu söyledi.

Karakaş, çalışmalarında üstün zekalı çocuklarla, Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklarda, görsel mekanın algılanması ile ilgili karşılaştırmalı sonuçların da dünyada ilk kez gösterildiğini belirtti. Karakaş, bulguların üstün zekalı çocuklarla dikkat eksikliği ve hiperaktivite sorunu bulunan çocukların beyin yapılarının çalışma prensibine ışık tuttuğunu bildirdi.

Karakaş Türkiye'de 600 bin dolayında olduğu tahmin edilen üstün zekalı çocuğun belirlenmesi ve özelliklerin anlaşılması için, daha önce geliştirmiş oldukları yöntem ve yaklaşımları daha da ileri götürmeyi amaçladıklarını belirterek, ''Amacımız, ülkemizin üstün zekalı çocuklarını Türkiye'ye kazandırmak, ülkemizin gelişmesi ve ilerlemesinde onların etkin yer almasını sağlayacak önlemlerin alınmasını sağlamak'' dedi.

Hiperaktivitenin Bilinmeyen Nedenleri
Karakaş, dikkat eksikliği veya aşırı hareketlilik ve dürtüselliğin de ''Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu'' olarak bilinen hastalıktan kaynaklanabileceği gibi çocuğun ''dikkat çekme gereksinimi'', ''yapılan işleri basit bulması'', ''canının sıkılması'', ''ebeveyne tavır koyma isteği'' gibi nedenlerden de kaynaklanabileceğini dile getirdi.

Karakaş birinci durumda tedavinin çocuk psikiyatrının denetiminde ilaç kullanımını içermesi gerektiğini, ikinci durumda ise tedavinin çocuğa ve ayrıca ailesine uygulanacak psikolojik teknik ve yaklaşımları içermesi gerektiğini kaydetti.

Araştırmaları sonucunda, üstün zekalı çocuklarla normal zekadaki çocuklar arasında, dikkati verilen görevde tutabilme açısından fark olmadığını dile getiren Karakaş, ancak üstün zekalı çocukların normal çocuklara göre çok daha çabuk tepki verebildiğini, olayları kavrama ve cevap verme yeteneklerinin normal çocuklardan çok daha ileri olduğunu söyledi. Karakaş, geliştirdikleri nöropsikolojik testin kullanıldığı araştırmanın üstün zekalı çocuklarla normal zekadaki çocuklar arasında ezber öğrenme yeteneği açısından fark olmadığını da ortaya çıktığını bildirdi. Karakaş, bu sonucun eğitimde ezbere dayanan öğrenmenin yararsızlığını bir kere daha kanıtladığını dile getirdi.

Üstün Zekalı Olmak
HÜ'de yürütülen testlere katılan ve üstü zeka tanısı konulan 12 yaşındaki Serhan Kaya ise üstün zekalı olmasının arkadaşları arasında bazı sorunlara yol açtığını ifade ederek, ''Arkadaşlarım kendilerinden daha üstün zekalı olduğumu kendilerine yediremiyorlar. Bu nedenle bazı sorunlar çıkabiliyor. Ama arkadaşlarım ve öğretmenlerim tarafından seviliyorum. Sınıfımın en başarılısı olduğunu düşünüyorum'' diye konuştu.

Futbol, resim, bilgisayar, maket yapma gibi ilgilerinin bulunduğunu anlatan Kaya, genelde öğretmeninin dersi bir kez anlattığında konuyu anlayabildiğini, soru sormasına gerek kalmadığına işaret etti.

Kaya, ''Ama normal dersler bana yetmiyor ve daha fazlasını istiyorum. Üstün zekalı çocuklar için bir okul varsa buralara gidebilirsem kendimi daha iyi geliştirebileceğimi düşünüyorum'' dedi.

Serhan'ın babası Erhan Kaya da Serhan'ın bazı konulardaki yeteneklerinin 1,5-2 yaşında farkettiklerini dile getirerek, ''Öncelikle resim yeteneği çok fazlaydı. Ablası okula başladığında yalnız onu izleyerek okumayı ve yazmayı öğrendi'' diye konuştu.

Okula gittiği saatler dışında Bilim ve Sanat Merkezi'ne de devam eden Serhan'ın, bu merkezde iyi bir eğitim aldığını vurgulayan Kaya, ancak, üstün yeteneklilerin bulunduğu bir okulun açılması halinde oğullarını bu okula devam ettirmek isteyeceklerini söyledi.

Kaynak: NTV Bilim

Çocuk Müzesi

“Eğlenirken öğrenen çocukların dünyası” sloganıyla yola çıkan Free Kidzz, bugün Ankara'da Çayyolu Minasera Alışveriş Merkezi’ndeki yerinde çocuklara kapılarını açıyor.

Çocukların eğlenirken bir taraftan da öğrenmelerini amaçlayarak tasarlanan özel konsepti ile Türkiye’nin ilk, dünyanın ise ikinci oyun alanı olma özelliğini taşıyan Free Kidzz, 4-12 yaş aralığındaki Ankara'lı çocukların kendilerini daha kısa sürede keşfetmelerini sağlayacak. 2 bin metrekare alana kurulan ve içerisinde 22 farklı etkinlik imkanı sunan Türkiye’nin kendi tarzındaki ilk oyun ve eğlence konsepti, uzun ve titiz bir çalışmanın ardından tamamlandı. 15 kişilik uzman bir ekiple çalışmalarına başlayacak olan Free Kidzz, çocukların yanısıra ebeveynler için de öğrenme ve çocuklarıyla birlikte eğlenme fırsatları sunuyor.

Türkiye’de ilk
Türkiye’nin kendi konseptindeki ilk eğlence ve öğrenme oyun alanı olan Free Kidzz’i bugünden itibaren Başkent’in hitmetine sunmaktan ötürü çok mutlu olduklarını fade eden Free Kidzz İşletme Müdürü Güler Eseman, “Free Kidzz'de çocuklarımız, lider öğretmenlerinin onlara gösterdiği yolda gördüklerini anlayıp içine sindirecek ve hayatına katacak şekilde bilgilendirilir. Kendi özgürlüğünü ekip arkadaşlarının özgürlüğüne katarak bilginin eğitimin ve öğretimin ışığında çocuklar çok daha özgürleşir” dedi.

Oyun mucizedir
Ünlü Psikolog İlkim Öz Tan’ın kurumsal danışmanlığını yaptığı Free Kidzz’de, çocukların emanet edileceği eğitmenlere İlkim Öz konsept ve çocuklarla nasıl diyalog kurulacağı konularında eğitim verdi. Oyunun öğrenmek için gerçek bir “mucize” oluduğunu dile getiren İlkim Öz, “Çocuğumuzun uzun gelişim sürecinde öğreneceği binlerce şey vardır. Bunları sıralamak, planlamak hatta düşünmek bile yorar insanı. Oysa oyunla bu binlerce şey çok daha kısa sürede çok daha kalıcı olarak öğrenilir. Bu anlamda oyun gerçek bir mucizedir” diye konuştu.

Birbirinden eğlenceli 22 aktivite
Grup halinde gelen çocukların diğer arkadaşlarına rakip değil, diğerleriyle birlikte hareket ederek “işbirliği” ve “paylaşma” gibi kavramları öğrenmesini amaçlayan konseptte, birbirinden eğlenceli 22 aktivite yer alıyor. Çocuklar, Free Kidzz Tv stüdyosunda yönetmen, playback stüdyosunda yıldız, inşaatı başlamış ve tamamlanmayı bekleyen bir evde mühendis, fosil havuzunda ise arkeolog olabiliyor. Özellikle tarih öncesi çağı anlatan ve dev dinazorların yer aldığı alanda çocuklar bu dönem hakkında bilgi sahibi olabiliyor. Alan içinde ayrıca küçük çocukların 5 duyu organlarını en iyi şekilde kullanabilmelerini amaçlayan çok sayıda oyun alanları yer alıyor.

Fatih TEKECİ
http://www.hurriyet.com.tr

Matematik




Ali Nesin'in Temel Gercel Analiz I kitabının birinci cildi çıktı.

http://www.nesinyayinevi.com/mate_tamliste.html sayfasından da sipariş edilebilir.

Toplam 4 ya da 5 cilt olacak.

Bu birinci ciltte,
- Gerçel sayıların aksiyomları
- Gerçel sayıların temel özellikleri
- Diziler
- Seriler
var.

Büyük boy, 11 punto. Alıştırmalar ve örnekler 10 punto. 336 sayfa.
Yakında yayımlanacak olan ikinci ciltte süreklilik, düzgün sureklilik, limit gibi kavramlar ele alınacak.

Üçüncü ciltte metrik uzaylar ve topoloji, dördüncü ciltte de türev ve integral konuları yer alacak.

Dahi Çocuklara Erken Üniversite Yolu Açılıyor


Üstün yetenekli çocuklara özel merkezler kurulması için düğmeye basıldı. Öğrenci, başarısına göre diğerini beklemeden üst üniteye geçecek ve yetenekli çocuk okulu daha önce bitirecek.

 MEB, 1960 yılında gündeme gelen ancak ilerleme sağlanamayan ‘Bilim ve Sanat Merkezleri’ konusunu yeniden gündemine aldı. Bakanlık ‘Üstün Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı’nı hayata geçiriyor. Artık dahi öğrenciler 13 yaşında üniversite mezunu olabilecek. Aynı sınıfın içinde özel bir uygulama ile kendi sınıfındaki öğrenciler bir üniteyi görürken üstün zekalı ve yetenekli öğrenci o üniteyi çoktan bitirdiği için başka ünite görebilecek. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Dr. Ruhi Kılıç, uygulamanın ay sonunda devreye alınacağını belirterek, okullarda da çoklu model sistemine geçileceğini açıkladı.

Osmanlı İmparatorluğu model alındı

Çoklu model sistemini geliştirirken Osmanlı İmparatorluğu’ndaki devlet adamlarını yetiştiren okullardan esinlendiklerini dile getiren Kılıç “Osmanlı’nın bu okullarında sadece devlet adamı yetiştiriliyordu. Osmanlı’nın 600 yıl ayakta kalmasının sebebi bu. Bizim modelde sadece devlet adamı değil, bilim adamı da yetiştirilecek” dedi. Üniversitelerden hocaların gelip ilköğretimde ders verebileceklerini, ilköğretim öğrencisinin üniversitede ders alabileceğini vurgulayan Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Dr. Ruhi Kılıç “Artık öğrenciler 13 yaşında üniversite mezunu olabilecek. 2023 hedefi öğrencilerin Nobel’e aday eser çıkartmaları” dedi.

Kişiye özel eğitim verilecek

Çoklu model sisteminde şunlar yer alacak:
  • Üstün öğrenci arkadaşlarını beklemeden bir sonraki üniteye atlayabilecek.
  • Başarısını kanıtlamış öğrenci Ankara, İstanbul, İzmir’de yatılı okuyabilecek.
  • Örgün eğitim okulları kurulacak.
  • Tek sınavla seçim olmayacak. 
  • Okullara yetenekli öğrenciler arasından seçim yapılacak.
Kaynak: Star Gazetesi